හිටපු ජනා­ධි­ප­තිනී චන්ද්‍රකාගේ දහම් පාසල් මතකයෙන් | සිළුමිණ

හිටපු ජනා­ධි­ප­තිනී චන්ද්‍රකාගේ දහම් පාසල් මතකයෙන්

ම්බ­ල­පි­ටිය වජි­රා­රාම භූමිය මාගේ ළමා කාලයේ බොහෝ මතක ගැවසී ගත් බිමකි. එහි වැඩ විසූ ස්වාමී­න්ව­හන්සේ අප කුඩා කල සිට ම අපට බොහෝ යහ­පත් දේ ඉගැන් වූහ. බොහෝ ගුණ ධර්ම පුහුණු කළහ.

වජි­රා­රාම භික්ෂු ඇසුර අප මෑණි­යන්ට උරුම වූයේ එතු­මිය විවාහ වීම­ටත් පෙර එක්තරා වස් කාල­යක දී ය. අති­පූජ්‍ය බළ­න්ගොඩ ආනන්ද මෛත්‍රෙය මහ­නා­හි­මි­යන් වහන්සේ වැඩ විසූ බළ­න්ගොඩ විහා­රයේ පූජ්‍ය නාරද හිමි­යන් වස් විසී­මට වැඩම කර තිබූ බැවිනි. ආනන්ද මෛත්‍රෙය හිමි­යන්ට සහ නාරද හිමි­යන්ට සිය­තින් ම දානය පිළි­යෙල කොට තෙම­සක් පුරා උව­ටැන් කිරීමේ මහඟු අව­ස්ථාව තමන් ලද බවත් නාරද හිමි­යන්ගේ අනු­ශා­සනා නිසා නිර්මාං­සා­හාර දිවි­ය­කට හුරු වූ බවත් අප කුඩා කල නොයෙක් අව­ස්ථා­වල දී එතු­මිය අප හා පැව­සුවා ය. අප මෑණියෝ එකී සබ­ඳ­තාව මත අක්කා මල්ලී සහ මා කුඩා කල සිට ම වජි­රා­රාම භික්ෂුන් වහන්සේ ඇසු­රට යොමු කිරී­මට කට­යුතු කළහ. ඒ අනුව වයස අවු­රුදු හතක පමණ වයසේ සිට වජි­රා­රාම දහම් පාසලේ ඉගෙ­නීමේ භාග්‍යය හිමි­කර ගත්තෙමි. අනුර මල්ලී තුන් හැවි­රිදි දරු­ව­කුව අප සමඟ දහම් උගැ­න්මට පැමි­ණියේ ය.

අප මව සහ පියා කුඩා කල සිට ම අප පුරුදු කරන ලද්දේ සරල දිවි පෙවෙ­තක ට ය. අවු­රු­ද්ද­කට අප එක් අයෙ­කුට ලැබුණේ ඇදුම් කට්ටල දෙකක් නැති­නම් තුනකි. බොහෝ විට අපට තෑගි ලෙස ලැබුණේ පොත් පත් ය. අප දෙම­වු­පි­යන් කිසිදු දිනෙක අපට අවංක විය යුතු බව හෝ අර­පි­රි­මැස්ම ගැන හෝ අව­වාද අනු­ශා­සනා දුන් බවක් මට මතක නැත. එහෙත් ඔවුන් ජීවත් වූ ආකා­ර­යෙන් අපි ජීවි­ත­යට බොහෝ පාඩම් උග­ත්තෙමු. සේව­ක­යන් කෙරෙහි ඔවුන් කට­යුතු කළ ආකා­රය දෙස බලා සිට කාරු­ණික ව සැල­කී­මට උග­ත්තෙමු. නිවෙසේ දී දෙම­වු­පිය ආද­ර්ශ­යෙන් සරල බව උගත් අපට දහම් පන්තියේ දී එය වඩාත් කාවැ­දිණි.

වජි­රා­රා­මා­ධි­පති ව වැඩ විසූ අති­පූජ්‍ය පැළෑණේ සිරි වජි­ර­ඤාණ හිමි­යන්ගේ ආශ්‍රය ලැබී­මට ද අපි භාග්‍ය­වත් වීමු. කුඩා අප උන්ව­හ­න්සේගේ ජීවි­තය තුළින් ද බොහෝ යහ­පත් චරි­තා­දර්ශ හඳුනා ගත්තෙමි. ඒ රටේ කීර්ති­ධර බහු­ශ්‍රැත පඬි­රු­ව­නක ලෙස ප්‍රකට ව සිටිය ද උන්ව­හන්සේ වෙත වූ නිහ­ත­මානී ගුණය යි. උන්ව­හන්සේ බාල - මහලු දුප්පත් - පොහා­සත් උගත් - නූගත් බේද­ය­කින් තොර ව සියලු දෙනාට ම කාරු­ණික වූ සේක. ඕනෑම පුද්ග­ල­ය­කුට කිසි ම බාධා­ව­කින් තොර ව පැළෑනේ මහ­නා­හි­මි­යන් මුණ ගැසීමේ අව­කාශ තිබිණි. එයට අප දෑස් සාක්ෂ්‍ය සැප­යීය. එකී උත්ත­රී­තර ගුණය මම නාරද හිමි­ය­න්ගෙන් මඬිහේ හිමි­ය­න්ගෙන් මෙන් ම පිය­දස්සී හිමි­ය­න්ගෙන් ද දුටු­වෙමි.

අප මෑණි­යන් ලෝකයේ ප්‍රථම අග­මැ­ති­නිය ව දිවු­රුම් දී ආශි­ර්වාද ගන්නට පැමි­ණියේ ද වජි­රා­රා­ම­යට යි. මඩිහේ මහා­නා­යක හිමියෝ මවගේ දේශ­පා­ල­න­යට සහ මාගේ දේශ­පා­ල­න­යට අව­වාද අනු­ශා­සනා ලබා දුන්හ. අපගේ සැපතේ දී මෙන් ම විපතේ දී ද අප අත නොහැර අපට ශක්තිය ධෛර්යය ලබා දුන්හ. බලය ඇති අව­ස්ථාවේ දී මෙන් ම බලය නැති අව­ස්ථාවේ දී ද අප තනි නොක­ළහ. වර­දාන වර­ප්‍ර­සාද කිසිත් අපේක්ෂා නොකළා සේ ම ස්ව කැමැ­ත්තෙන් රජය මගින් ලබා දෙන ගෞරව වර­ප්‍ර­සාද පවා අපගේ සිත් නොරි­දෙන පරිදි කාරු­ණික ව ප්‍රති­ක්ෂේප කර බුද්ධ පුත්‍ර­යකු සතු විය යුතු අදීන ගුණ මහි­මය මැන­වින් ප්‍රද­ර්ශ­නය කළහ.

එමෙන් ම වජි­රා­රාම වාසී භික්ෂූන් වහන්සේ කිසිදු පක්ෂ­යක හෝ දේශ­පා­ලන කණ්ඩා­ය­මක අව­ශ්‍ය­තා­වක් වෙනු­වෙන් පෙනී නොසි­ටි­යහ. මහා සංඝ­ර­ත්නයේ ගෞර­වය උප­රි­ම­යෙන් ආරක්ෂා කර­ග­නි­මින් දිවි ගෙවූහ. ඒ අප්‍ර­මාණ ගුණ සමු­දාය වජි­රා­රාම භික්ෂුන් වහ­න්සේට උරු­මවූ සම්ප­තක් දැයි වරෙක සිතේ.

පූජ්‍ය වල්ගම සුග­තා­නන්ද හිමි­යන් ඇසු­රෙහි ධර්මයේ මූලික කරුණු සහ පාලි උගත් අපි පැළෑණේ හිමි­යන් නාරද හිමි­යන් මඬිහේ හිමි­යන් පිය­දස්සී හිමි­ව­රු­න්ගෙන් ජීවි­තයේ සරල හා අවං­ක­බව පිළි­බඳ බාඩම් උග­ත්තෙමු. වසර ගණ­නක් රාජ්‍ය නාය­ක­යන් තිදෙ­නකු ව සිටි අපි ඒ කාල පුරා­වට මහ­ජ­න­තා­වගේ මුදල් රුපි­ය­ලක් හෝ නික­රුණේ නාස්ති නොකර මහ­ජන මුදල් සොර­කම් නොකර මහ­ජ­න­තා­වට සේවය කළෙමු. අද විවේකි ව ජීවි­තය ගත කරන මේ මොහොතේ ඒවැනි ජීවි­ත­ය­කට මඟ පෙන්වීම වෙනු­වෙන් එහි ගෞර­වය අපගේ දෙම­වු­පි­යන්ට අප ඉගෙන ගත් පාසලේ ගුරු­ව­රුන්ට සහ වජි­රා­රා­මයේ ස්වාමීන් වහ­න්සේට පිරි­න­ම­න්නට කැමැ­ත්තෙමි.

සියක් වස­රක් පුරා­වට ජාතියේ දරු පර­පුරේ ධර්ම ඥානය සහ ආකල්ප සංව­ර්ධ­නය වෙනු­වෙන් පෙර­ටු­ගාමී මෙහෙ­ව­රක නියුක්ත වූ වජි­රා­රාම දහම් පාස­ලට එළ­ඹෙන දෙවැනි සිය­ව­සයේ දී ද ඊටත් වඩා සාර්ථක ව එම යුග මෙහෙ­වර ඉටු කිරී­මට හැකි­වේවා යි වජි­රා­රාම දහම් පාසලේ උගත් ආදි ශිෂ්‍යා­වක ලෙස අවංක ව ප්‍රාර්ථනා කරමි.

 

Comments