සිවිල් ගුව­න්සේවා අධි­කා­රි­යත් පර්යේ­ෂණ මට්ට­මින් සොයන රාව­ණාගේ ගුවන් තාක්ෂ­ණය | සිළුමිණ

සිවිල් ගුව­න්සේවා අධි­කා­රි­යත් පර්යේ­ෂණ මට්ට­මින් සොයන රාව­ණාගේ ගුවන් තාක්ෂ­ණය

(සිතු­වම - අන්ත­ර්ජා­ල­යෙනි.)
(සිතු­වම - අන්ත­ර්ජා­ල­යෙනි.)

රාවණා රජ්ජු­රු­වන්ගේ ගුවන් තාක්ෂ­ණය ගැන අලුත් උන­න්දු­වක් මතු වී ඇත්තේය. ඒ රාව­ණාගේ ගුවන් තාක්ෂ­ණය ගැන සෙවී­මට සංචා­රක හා සිවිල් ගුව­න්සේවා අධි­කා­රියේ පර්යේ­ෂණ හා ව්‍යාපෘති අංශය විසින් “රාවණා රජු හා ගුවන් ආධි­ප­ත්‍ය­යෙන් අපට අහිමි වූ උරු­මය“ යන මැ‍ෙයන් පර්යේ­ෂ­ණ­යක් ආරම්භ කර ඒ පිළි­බ­ඳව පුවත් පත් දැන්වී­මක් පළ කිරී­මත් සම­ඟිනි.

මේ දැන්වීම පළ කර­න්නට හේතුව වන්නේ සමා­ජ­ග­තව ඇති ප්‍රවාද, සාහි­ත්‍ය­යික කරුණු හා ජන­ශ්‍රැති ඒක­රාශී කර විධි­මත් පර්යේ­ෂ­ණ­ය­කින් යට ගිය බව සැල­කෙන තාක්ෂ­ණික උරු­ම­යක් මතු කර­ගැ­නීම බව කියැ­විණි. සිවිල් ගුවන් සේවා අධි­කා­රියේ පර්යේ­ෂණ හා ව්‍යාපෘති අංශ­යට අනුව මේ තොර­තුරු එකතු කිරීම මීට වසර ගණ­නා­වක සිට කර­ගෙන එන කට­යු­ත්තකි. රාව­ණාගේ ගුවන් තාක්ෂ­ණය පිළි­බඳ රටේ පව­තින සාහි­ත්‍ය­යික කරුණු, ස්ථාන නාම, ආදි ලේඛන, සල­කුණු ආශ්‍රි­තව ගොඩ නැගී ඇති සංක­ල්පය විද්‍යා­ත්මක විම­සීම මෙහි පර්යේ­ෂණ අර­මුණ බව සිවිල් ගුව­න්සේවා අධි­කා­රිය දක්ව­න්නේය. එවැනි තාක්ෂ­ණ­යක් තිබු‍ෙණ් නම් ඒ සම්බ­න්ධව තොර­තුරු ගවේ­ෂ­ණය කර අව­සා­නයේ දී රාවණා ගේ ගුවන් යානය ප්‍රති­නි­ර්මා­ණය කිරීම තෙක් මෙම පර්යේ­ෂණ කට­යුත්ත පව­ත්වා­ගෙන යෑම ඔවුන්ගේ ඉල­ක්කය ය.

“බොහෝ අය කිය­නවා පුස්කොළ පොත් තිය­නවා කියලා. වෙනත් ලිඛිත සාධක තිය­නවා කියලා. ඒ සම්බ­න්ධව අපට කතා කර­නවා. අප ඔවුන්ට උප­දෙස් දෙන්නෙ හැකි හැම සාධ­ක­ය­කම ඡායා පිට­පත් හෝ ඉදි­රි­පත් කරන්න කියලා. මේ වන­විට කරුණු සෑහෙන ප්‍රමා­ණ­යක් එකතු වෙලා තිය­නවා.

හැබැයි සාහි­ත්‍ය­යික කරුණු වැඩියි. ඒත් සම­හර භෞතික සාධක තිබෙ­නවා යම් අව­බෝ­ධ­ය­කින් විම­සිය යුතු. ගුවන් යාන­යක් නැවැ­ත්විය හැකි නියම භෞතික පිහි­ටීම් සහිත ස්ථාන හා බැඳුණු ප්‍රවාද තිය­නවා.

මේ අප කර­මින් ඉන්නෙ ලෝක අව­ධා­න­යට ලක්වෙ­මින් ලෝකයේ පව­ත්වා­ගෙන යන පර්යේ­ෂ­ණ­යක අපේ එළ­ඹු­මක්. රාවණා භාවිත කළ බව කියන ගුවන් යානා මහා ඍෂි භාර­ද්වා­ජගෙ සට­හ­න්වල තිය­නවා. ඒ ගුවන් යානා රූ සට­හ­න්වල ඇන්ජින් සම්බ­න්ධව කිසිම සඳ­හ­නක් නෑ. නමුත් භාර­ද්වා­ජගේ රූප සට­හ­න්වල ආකෘති බට­හිර පරී­ක්ෂ­කයො ප්‍රති­නි­ර්මා­ණය කළා. ඒ ආකෘති ගුව­න්ගත කරන්න පුළු­වන් ආකා­රයේ ඒවා.

සංචා­රක හා සිවිල් ගුව­න්සේවා අධි­කා­රියේ පර්යේ­ෂණ හා ව්‍යාපෘති අංශය මඟින් පළ කළ දැන්වීම

අප මුලින්ම කී ආකා­ර­යට අප අත­ග­හලා තියෙන්නෙ ජාත්‍ය­න්තර අව­ධා­නය යොමු වුණ පර්යේ­ෂණ ප්‍රවේ­ශ­ය­කට. බට­හිර පර්යේ­ක්ෂ­කයෝ ලෝකයේ අතීත ගුවන් තාක්ෂ­ණය පිළි­බ­ඳව දීර්ඝ හා විද්‍යා­ත්මක පරී­ක්ෂණ මාලා­වක් පව­ත්ව­නවා. ඔවුන් මේ සොයන්නේ මුලින්ම ලෝක­යට ගුව­න්යානා තාක්ෂ­ණය හඳුන්වා දුන්න මේ භූමියේ කෙනෙක් ගැන. එය අප විසින් පව­ත්වා­ගත යුතු පර්යේ­ෂ­ණක්. ඒ සියලු කාරණා සලකා බලලා මේ පර්යේ­ෂ­ණය පට­න්ගන්නේ මීට වසර ගණ­නා­ව­කට එපි­ටදි. එම කට­යුත්ත වේග­වත් කරන්න තමයි තොර­තුරු ඒක­රාශී කර­ගන්න මේ දැන්වීම පළ කළේ...“

ආරම්භ කළ පර්යේ­ෂ­ණය පිළි­බ­ඳව සිවිල් ගුව­න්සේවා අධි­කා­රිය පාර්ශ්ව­යෙන් කියැ­වෙන්නේ එවැනි කතා­වකි. ඔවුන්ට අනුව මේ රටේ රාවණා සංක­ල්පය සපුරා පිළි­ගන්නා මෙන්ම මුළු­ම­නින්ම නොපි­ළි­ගන්නා පාර්ශ්ව දෙකක් වෙති. ඔවුන් දක්වන ආකා­ර­යට මේ පර්යේ­ෂණ කට­යුත්ත මෙහෙ­ය­වන්නේ මේ දෙපා­ර්ශ­ව­යේම කට­යුතු දකින අතර මැදි තැනක හිඳි­මිනි.

රාවණ ගුවන් තාක්ෂ­ණය පිළි­බඳ කියැ­වෙන සාහිත්‍ය මේ මත­වා­දය ඉදි­රි­පත් කරන්නේ රාවණා සංක­ල්පය සහ­තික කොට පිළි­ගන්නා පිරි­සය. ඔවුන්ට අනුව රාවණ ගුවන් තාක්ෂ­ණය පිළි­බඳ බැබි­ලෝ­නි­යාවේ හා ඊජී­ප්තුවේ හා සුමාර් ශිෂ්ඨා­චා­ර­වල හමු­වන බව කියැවේ. මේ අද­හස ප්‍රකා­රව රාව­ණාගේ විමාන යානා ප්‍රවා­හ­න­යට හා යුද්ධ­යට යොදා­ගෙන තිබේ. රාමා­ය­ණ­යට අනුව ඉන්ද්‍ර­ජිත් මේඝ­නාද නොහොත් රාවණ ගේ පුත් “සහ­ස්ශ්‍රත“ නැමති යාන­යක නැග අහසේ වලා­කුළු අතර සැඟවී වර­කට ඊතල දොළොස් දහ­සක් යැවිය හැකි දුන්නක් යොදා ප්‍රහාර එල්ල කර ඇතැයි සඳ­හන්ය.

මහා බ්‍රහ්ම­යාට අයත් යැයි කියන මේ යානය සාහි­ත්‍ය­යික සාධක අනුව පිට­ස­ක්ව­ලින් ලැබුණා යැයි මේ පිරිස පව­සති. රාම රාවණ යුද්ධ­යන් අන­තු­රුව මෙම ගුවන් තාක්ෂ­ණය ඉන්දි­යා­වට ගිය බවත්, ඇලෙ­සැ­න්ඩර් රජු ඉන්දු නිම්නය ආක්‍ර­ම­ණය කරන විට අහ­සින් හා ගුව­නින් ප්‍රහාර එල්ල කළ බවත් සඳ­හන්ය. එම කාලය අශෝක රජුගේ සීයා වන චන්ද්‍ර­ගුප්ත අධි­රා­ජ­යාගේ තරුණ සම­යයි.

දඬු­මො­නර යානය හෝ විමාන යානා පිළි­බ­ඳව සාක්ෂි හා රූස­ට­හන් ප්‍රධාන ශිෂ්ටා­චාර වල සඳ­හන් බව ඔවුහු කියති. එම සෑම ශිෂ්ටා­චා­ර­ය­කම අහ­සින් ආ ජීවීන් පිළි­බ­ඳව සඳ­හන් කර ඇති බව පෙන්වා දෙන ඔවුහු මෙම සෑම ශිෂ්ටා­චා­ර­යක්ම මෙම ජීවීන් දේව­ත්ව­යෙ­හිලා සලකා ඇති බව පෙන්වා දෙති. මේ පුද්ග­ල­යන් දේව­ත්ව­යට පත් වී ඇති හේතුව ඔවුන් සතුව තිබුණු ගුවන් තාක්ෂ­ණය බවත් එහි තාක්ෂ­ණික කේන්ද්‍රය ලංකාව බවත් මේ පිරිස තර්ක කරති.

මේ සිය­ලුම සංකල්ප යම් මනෝ මූලික සිද්ධා­න්ත­යක් වටා ගොඩ­න­ඟනු ලැබී යැයි අද­හන පිරිස්හි අද­හස මීට සපු­රාම වෙනස්ය. මේ සංක­ල්පය විද්‍යා­ත්මක පද­න­මක පිහිටා ඉඳු­රාම ප්‍රශ්න කරනු ලබන විද්වත් පාර්ශ්වයේ ප්‍රාමා­ණි­ක­යන් අතර පුරා­විද්‍යා අධ්‍යක්ෂ ජන­රාල් ආචාර්ය සෙන­රත් දිසා­නා­යක ප්‍රමුඛ වෙයි. ඔහු තර්කය ගොඩ­න­ගන ආකා­රය අති­ශ­යින්ම බුද්ධිය පුබු­දු­වන සුලුය. ඔහු මේ සම්බ­න්ධව ප්‍රසිද්ධ මාධ්‍යයේ කරුණු ගෙන­හැර දක්වා තිබිණි.

“රාමා­ය­නය ප්‍රධාන කෘති දෙකක් තිය­නවා. එකක් මූල රාමා­ය­ණය. අනෙක වාල්මිකී රාමා­ය­ණය. එය ශ්ලෝක 24000කින් යුත් වෙළුම් හතක් සහිත අති­ශ­යින්ම විචිත්‍ර සාහි­ත්‍ය­යික කෘති­යක්. මේ කෘති­යෙන් ඉන්දීය සාහිත්‍ය විත­රක් නෙමෙයි සමස්ත ආසි­යා­තික සාහි­ත්‍ය­යික චින්ත­නය පෝෂ­ණය වුණා. ඉතාම වේග­යෙන් අග්නි­දිග ආසි­යානු කලා­පයේ මේ කෘතිය පැති­රිලා ගියා. රාවණ චරි­තය උත්ක­ර්ෂ­යට නන්වන්නෙ මේ අනගි සාහිත්‍ය ග්‍රන්ථය තුළයි.“

“කෘතිය තුළින් එන පෙන්වා­දීම් අනුව රාවණ ජීවත් වුණ කාල වක­වා­නුව අවු­රුදු ලක්ෂ 22කට පෙර, හැත්තෑ දෙද­හ­ස­කට පෙර, ලෙස කියැ­වෙ­නවා. සම­හර පිරිස් මේ කාලය අවු­රුදු හය­ද­හස් පන්සි­ය­ය­කට සිට තුන්ද­හස් පන්සි­ය­යට ගෙනෙ­නවා. මහා­චාර්ය රොමිලා තාපර්ට අනුව ඒ කාලය ක්‍රිස්තු පූර්ව 7 සිට ක්‍රිස්තු වර්ෂ 2 සිය­වස තෙක් ගෙනෙ­නවා.“

“දැන් රාවණ සංක­ල්පය ගැන තර්කා­නු­කූ­ලව කතා කරමු. රොමිලා තාපර් කියන්නේ අප ඉති­හාස ගවේ­ෂ­ණ­යෙන් හා පුරා­වි­ද්‍යා­ත්මක සාධක පද­නම් කර­ගෙන ගොඩ­න­ඟපු තාර්කික විද්‍යා­නු­කූල ඉති­හා­ස­යක් ඇති වක­වා­නු­වක් ගැන. ඒ කාලය තුළ ඉන්දීය රාජා­ව­ලියේ රාම, දශ­රථ, භරත කියන රජ­වරු නෑ. ලංකාවෙ රාජා­ව­ලිය තුළත් එහෙ­මයි. මේ වක­වා­නු­වට අයත් නිෂ්චිත තාක්ෂ­ණය සම්බ­න්ධව අද­හ­සක් අපට තිය­නවා. එය ගුවන් තාක්ෂ­ණය නොවෙයි.“

අනෙක් සිය­ලුම අව­ශේෂ කාරණා ඉවත් කරල යථා­ර්ථ­වා­දීව බලමු. ලෝකයෙ මානව පරි­ණා­මය වෙන්නෙ නිෂ්චිත සිද්ධා­න්ත­යක් අනුව. තාක්ෂ­ණය අත්පත් කර­ගන්නෙ නිෂ්චිත රටා­ව­කට අනුව. මේ පරි­ණා­මීය සිද්ධා­න්තය තමයි ලෝක යථා­ර්ථය. රාවණා හිටිය භූමිය ලංකා­වම කිය­ලම විශ්වාස කර­නවා නම් අවු­රුදු හය­ද­හස් පන්සි­ය­ය­කට පෙර මේ භූමි­යෙන් හමු­වන්නෙ ප්‍රාථ­මික සංස්කෘ­තීන් තුළ ජීවත් වුණු බලං­ගොඩ මාන­ව­යගේ තොර­තුරු... ඔවුන් සිය ප්‍රාථ­මික තාක්ෂ­ණය යොදා ගන්නේ ස්වකීය දඩ­යම් කට­යුතු වෙනු­වෙන්. ඒක අපට විත­රක් නෙමෙයි... ලෝක­ය­ටම පොදු සිද්ධා­න්ත­යක්. අවු­රුදු 3500කට පෙර මානව ශිෂ්ටාචා­රය ගොඩ නැගෙන්නෙ සතුන් හීලෑ කර­මින්, ධාන්‍ය වල් දර්ශ වගා කර­මින් කෘෂි ආර්ථි­කය වෙත සංක්‍රාන්ති වෙච්චි මිනිස් සමා­ජ­යක් එක්ක. ඊට ඔබ්බට ගිය තාක්ෂ­ණ­යක් ලංකා­වෙන් හඳු­නා­ගන්න බැහැ. මේක තමයි විද්‍යා­ත්මක ඇත්ත.“

“රාවණා සංක­ල්පය ගැන මත­වාද රැගෙන යන හැම දෙනාම ඉතාම අශා­ස්ත්‍රීය විදි­හට සෙල් ලිපි­වල කියැ­වීම් විකෘති කර­නවා. ඒ වැරදි අර්ථ­ක­ථන එක්ක තර්ක ගොඩ­න­ගන්න උත්සාහ කර­නවා. රස­වත් සංකල්ප මව­නවා. උදා­හ­ර­ණ­යක් කිය­න්නම් මොල­ගොඩ සෙල්ලි­පියෙ තියන පරු­මක කුබ­කර කියන පදය.... කුබ­කර කියන්නෙ කුම්භ­කාර. ඒ කියන්නෙ වළං හදන්නා. පරු­මක කිය­නනේ ප්‍රධා­නියා. ප්‍රධාන කුඹලා කියන අර්ථය තමයි ඒ වචන දෙකේ තියෙන්නෙ. ඒත් ඒ අය මේක කිය­ව­නවා කුබ­කර කියන්නේ ගුවන් නියමු කියලා. මම දන්නෙ නෑ මේ පද කොහො­මද හැදෙන්නෙ කියලා.“

“නගු­ලිය කියන වච­න­යක් තිය­නවා සීගි­රියෙ සෙල් ලිපි­යක. මේ අය කිය­නවා නගු­ලිය කියන්නෙ සීතාට කියලා. මොන පද­න­මින්ද ඒ විදි­හට අර්ථ ගන්වන්නෙ. අග්නි­දිග ආසි­යානු කලා­පයේ මේ සාහි­ත්‍යය ප්‍රච­ලිත වුනත් අපට එය ගලා ආවෙ නෑ. රාවණ සංක­ල්පය සමා­ජය තුළ පසු­කා­ලී­නව මුල් බැස­ගන්නෙ අධි­රා­ජ්‍ය­වා­දින් විසින් වතු වගාව සඳහා ඉන්දීය කම්ක­රු­වන් රැගෙන ආ පසුයි. “

පුරා­විද්‍යා අධ්‍යක්ෂ ජනා­රාල් ආචාර්ය සෙන­රත් දිසා­නා­ය­කට අනුව රාවණා සංක­ල්ප­යම ප්‍රවා­ද­යකි. එවැනි යථා­ර්ථ­යක් නැත. ඒ අනුව රාව­ණාගේ ගුවන් තාක්ෂ­ණය සම්බන්ධ අද­හස සාහි­ත්‍ය­යික ගොඩ­නැ­ගී­මකි. තත්කා­ලීන මානව තාක්ෂ­ණික අත්පත් කර­ගැ­නීම් අතර එවැනි ආශ්ච­ර්ය­යන් විය නොහැ­කිය. එහෙත් මේ සංක­ල්පය ප්‍රති­ක්ෂේප කිරීම සඳහා හෝ පිළි­ගැ­නීම සඳහා ශාස්ත්‍රීය එළ­ඹු­මක් පිළි­බ­ඳව ඔහු විශ්වාස කරයි.

ඒ සඳහා පර්යේ­ෂ­ණ­යක් පුරා­විද්‍යා දෙපා­ර්ත­මේ­න්තුව ද අරඹා ඇති බව ඔහු පව­සයි. සිවිල් ගුව­න්සේවා අධි­කා­රියේ පර්යේ­ෂණ හා ව්‍යාපෘති අංශය විසින් “රාවණා රජු හා ගුවන් ආධි­ප­ත්‍ය­යෙන් අපට අහිමි වූ උරු­මය“ පර්යේ­ෂණ කට­යුත්ත ආරම්භ කර­මින් පව­ත්වා­ගෙන යන්නේත් ඒ අත­රය. මේ සිත්ග­න්නා­සුළු පර්යේ­ෂණ එළ­ඹුම් දෙස මහත් අභි­රු­චි­ය­කින් යුතුව පුර­වැ­සියෝ බලා­ගෙන හිඳිති. ඒ බිඳ­වැ­ටීම් හමුවේ නිර­න්තර වේද­නා­වට පත්වෙ­මින් සිටින මිනි­සුන්ට මේ ගැළ­පුම් තුළ වින්ද­නය කළ හැකි ආශ්වා­ද­යක් ගැබ් වී ඇති බැවිනි.

 

Comments